måndag, mars 21, 2005

Favoritseriestrip.

Ibland läser man en serie som man bara tycker är sååå bra. För mig är det ofta en-rutorna, seriepanelerna som fastnar i minnet. Som en ruta från Ulf Lundqvists serie Assar: Två snubbar sitter vid ett bord och pratar.

- Jag har sett all värdens elände och bekymmer, jag har sett älgar bada, jag har sett allt!
- Har du varit i Boden?

Obetalbart! Ovanstående har jag även sett med andra orter som Arboga och Västerås.


Eller den här av Gary Larson:

Från sidan ser man ett led med indianer. Indianen som står näst sist vänder sig mot betraktaren, ler och vinkar.
Text under bilden: "Den näst sista moikanen."


Eller den här seriepostern av MAD´s Don Martin:

Närbild på en Stor, ful och skrämmande snubbe som stirrar hotfullt rakt fram mot betraktaren.
Text under bilden: "Krydolf kollar dig!"

1 Kommentarer:

At 25/4/07 15:47, Blogger Ulrika S said...

Hej!
Jag har läst serien av Ulf Lundquist som du nämner, helt underbart kul är den. Men som jag minns det så var texten faktiskt såhär:
"Jag har sett den mest vidriga mänskliga misär, jag har sett älgar bada..."
"Har du varit i Gävle?"

:)
//ulrika

 

Skicka en kommentar

<< Home